Jak grać w 1000 - zasady gry

TysiącTysiącTysiącTysiąc
Gry Online - Tysiąc
Zdobądź pierwszy 1000 punktów i melduj zwycięstwo!

44 graczy online!

PRZEBIEG ROZGRYWKI

Przebieg rozgrywki w Tysiąca, wygląda następująco:

  1. Rozdanie kart,
  2. Licytacja,
  3. Punkty
  4. Zakończenie gry.

Grę rozpoczyna osoba, która wygrała licytację, poprzez wyłożenie dowolnej karty. Kolejni gracze muszą dorzucić po jednej karcie, a lewę (karty leżące na stole po tym, jak każdy z graczy wyłożył swoją kartę) zabiera gracz, którego karta była najcenniejsza.

ROZDANIE

W przypadku gry w 2 osoby każdy z graczy otrzymuje po 10 kart. Jeśli jednak grają 3 osoby, gracze otrzymują po 7 kart. Reszta kart, czyli w przypadku gry w 2 osoby - 4 karty, a w przypadku gry w 3 osoby - 3 karty stanowią tzw. musiki (gracz musi wziąć jeden z musików). Przy grze w 2 osoby są to dwa musiki po 2 karty, leżące po obu stronach stolika (gracz, który rozgrywa partię wybiera jeden z nich), w przypadku gry w 3 osoby - jeden musik składający się z 3 kart.

Rozpoczęcie gry oraz rozdanie kart w grze Tysiąc.

LICYTACJA

Licytacja rozpoczyna się zawsze od 100 punktów, od gracz siedzącego po lewej stronie od rozdającego. Następny gracz ma do wyboru dwie opcje: może spasować i tym samym zaakceptować, że przeciwnik gra minimum początkowe 100 pkt. lub podbić. Podbijanie jest możliwe zawsze o wielokrotność 10 pkt. i jest to deklaracja ile punktów gracz musi ugrać w rozdaniu. Wysokość podbicia nie może jednak przekraczać sumy wszystkich kart - 120 pkt.(gdy nie gracz nie posiada meldunku) i posiadanych w momencie licytacji meldunków.

Gracz, który zwyciężył licytację, zabiera jeden z musików ze stołu, pokazuje karty drugiemu graczowi, po czym odkłada dwie dowolnie wybrane karty na stół (musik). W przypadku gry w 3 osoby, gracz musi pozbyć się dwóch kart, które trafią do przeciwników według wskazówek zegara. W tym momencie gracz może jeszcze dokonać podwyższenia zadeklarowanej liczby punktów. Po dokonaniu tej czynności zaczyna się właściwa gra.

PUNKTY

Do gry w tysiąca używana jest talia składająca się z 24 kart (od asa do dziewiątki), które mają swoją określoną wartość:

Punkty przyznawane za odpowiedni typ karty w Tysiącu.

Podczas gry jest stosowane starszeństwo kart oraz kolor atutowy, ustalany w trakcie gry poprzez deklarację meldunku.

Oprócz punktów zdobywanych z sumowania punktów kart w zabranych lewach, istnieją również meldunki (para składająca się z króla i damy w tym samym kolorze), które deklarowane są automatycznie poprzez wyjście damą lub królem w danym kolorze. Punkty za meldunki:

punkty za meldunki w grze Tysiąc.

Wszystkie karty w kolorze meldunku stają się tzw. trumfami (kolorem atutowym, przebijającym karty w pozostałych kolorach). Np. gracz A, wyłożył na stół A♣, kolorem atutowym jest , gracz B musi wyłożyć kartę w tym samym kolorze. Jeżeli gracz B nie posiada żadnej karty w kolorze ♣, to musi wyłożyć kartę w kolorze atutowym - wtedy nawet 9 pokonuje A♣. Jeżeli gracz B nie nie posiada karty do koloru oraz koloru atutowego, to wykłada dowolną kartę. Atut (kolor atutowy) zawsze obowiązuje do końca gry lub do momentu gdy zostanie zameldowany inny meldunek. W grze Tysiąc istnieje obowiązek przebijania starszą kartą. Zwycięzca ostatniej lewy w grze dwuosobowej zdobywa punkty za karty z musików. Jeżeli gracz nie zdobędzie zadeklarowanej liczby punktów (kontrakt), to punkty są mu odpisywane. W przypadku gdy gracz osiągnie co najmniej 800 punktów to punkt są tylko dopisywane za gry, w których wygrał licytację. W grze we dwóch maksymalnie można ugrać 360 punktów, a w grze w 3 osoby - 300 punktów.

Zakończenie

Zwycięzcą gry zostaje ta osoba, która pierwsza uzyska wynik 1000 punktów lub więcej.